Charlotte Kalla och hustomten

Läste att Kalla skulle få en hustomt i Tärendö, och det är väl helt rätt.
Men så tänkte jag lite längre. En tomt där är ju inte av samma värde som på andra ställen i landet.
Så gåvans värde kanske inte ens behöver beskattas och det kändes lite snålt.
Sen som av en händelse så tänkte jag ännu längre och då slog det mig att storleken på tomt där och här, på min gata, skiljer sig nog i storlek så det är nog lika värde i alla fall.
Ett exempel på skillnaden är att när jag klipper gräsmattan så klipper jag både på längden och tvären för att det ska kännas att jag gör nåt (445 kvadrat). Hon kan däremot anlägga en 20 km lång träningsrunda, 10 km österut och sen runda uthusen och 10 km hemåt igen, på sin tomt. Nära till allt "he é alldeles runt hörne"
Nu är jag inte avundsjuk för det, jag är ju inte för sport, skidor eller snö över huvudtaget.
Men vad som kittlar tanken är att det är två veckor längre midnattssol vid norra delen av hennes tomt jämfört med den södra...
Nog svamlat om om detta, Grattis Charlotte.

Ps. Var ligger Tärendö?

Kommentarer
Postat av: turma

Ingen vet var Tärendö ligger. Tärendö, därvillmandö.

:-)

2008-01-11 @ 00:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback