Sms eländet gör mig släkt med ET

Jag tycker mig vara allmänt händig och tar mig gärna för saker utan att vara rädd för att det ska gå fel.
När någon säger "tummen mitt i handen" så lystrar jag inte. Men idag hade jag ett antal sms som skulle besvaras och plötsligt så ser jag hur tummen sitter just där, mitt i handen! 
Med hjälp av Nokia n73 så har evolutionen gjort ett enormt felskär på livets straffrunda, för att beskriva det hela i skidskytte termer. För att underlätta skrivandet på de små tangenterna så har alltså högra tummen flyttats innåt, och de tidigare blåsorna på tummen har nu övergått till nån typ av hård elefanthud.
Är det verkligen så här det ska vara?
Det är jag, som smsar home. Och ET, som phone home.
Bägge med smått reumatiska och missbildade fingrar bildar vi ett konstigt par.
Med den här teorin är jag kanske är ute och cyklar, men det gjorde väl ET också i slutscenen om jag inte missminner mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback