Avfallskund?

Det kom ett brev i veckan som gick, det var från kommunen. Brevet innehöll ett passerkort till den nya åtevinnings-
anläggningen som öppnar i morgon. Så långt kändes allt ok men så läste jag brevet en gång till, det var då som jag såg att jag hade fått en konstig titel. Avfallskund...? Vad betyder det egentligen? Brevet börjar alltså med texten
"Bästa avfallskund". Jag har försökt att passa in detta ord i olika situationer men hur jag än vrider och vänder så känns det inte positivt.
Är inte kommunen lite elak när den skickar ut ett brev till alla invånare och kallar dom för avfallskunder?


Kommentarer
Postat av: turm

Hej avfallsbloggare! Hoppas allt väl!

2008-02-05 @ 13:58:13
Postat av: Blanda

Ja du, det är så mycket skräp på internet så min avfallsblogg märks knappt. Men ändå så är allt väl.

2008-02-05 @ 21:28:06
Postat av: turma

Du har ingen avfallsblogg! Men du bloggade OM avfall. Det är en viss skillnad. Hälsningar Turma

2008-02-06 @ 20:37:59
Postat av: turma

Min blogg märks knappt heller, har ytterst få besökare varje dag.

2008-02-06 @ 20:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback