Mera musik

Åkte förbi en buss idag, på väg hem från jobbet. På denna buss fanns texten "Kungliga Svea livgardes musikkår".
Vad gör dom för nytta vid ett krig?
Har man samlat ihop alla tondöva på ett ställe för att skicka ut dem och spela fienden till döds?
Det snackas om nerskärningar i militärbudgeten, men kapa av detta bihang!
Det är ju en del av mina skattepengar som går till sånt onödigt trams.
Detta är något som tillhör det
förgågna, inget vi ska hålla på med nutid.
Var på väg att höja tempen på elementet, men nu blev jag upprörd och tack vare det även varm...

Kanske militärmusiken har en plats i folkhemmet i alla fall, det jag förlorar via skatten får jag igen
med hjälp av sänkta värmekostnader.

Kommentarer
Postat av: turmalin

Och så tror jag man kan ta död på fienden med riktigt dålig militärmusik;-)

2007-10-12 @ 20:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback