Och jag som tänkte köpa ny bil

Var nu i veckan till en bilhandlare för att provköra en ny bil och eventuellt göra ett byte...
Men så blev det inte, bilen jag tittade på, en Kia Cee´d diesel, kostade 164 900:- vilket jag visste innan.
Men det fanns ju saker som jag ville välja till, dragkrok för x-antal kronor och komfortpaket för 7000:-.
Räknade med att hamna på den hissnande summan av ca 175 000:-, då hade affären varit klar.
Nu var det så att färgena som man kan välja på denna modell inte är något att hurra för så man blev tvungen att
lägga 4200:- på metallic, dragkroken kostade 6500:- och farthållare ingick inte i komfortpaket??? + 4200:-
plus x- antal kronor för vinterdäck.
Totalt 186 800:- och min gamla bil, en forrrd -99, var inte mer värd än 16 800:-.
Så nu är det jag och forden, usch.
Är det nån som har en diesel med partikelfilter till salu för ca 170 000:- och som innehåller dragkrok farthållare och vinterdäck, då kan det bli affär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback