Vad gör surdegen med min kropp!

Har under några månaders tid ätit fullkornsbröd med surdeg till frukost allt i den tron att jag skulle må bra.
Jag kan iof inte bevisa motsatsen, men vilken fart det blivit på magen! Fart och fart, på engelska så betyder det just det som detta inlägg handlar om. Att lägga av en rökare, fisa, fjärta, släppa en brakare osv.
Det sägs att kärt barn har många namn men som ni ser så stämmer det inte riktigt, även sånt som inte ligger en så varmt om hjärtat har många synonymer.
Åter till ämnet, som ni ser så kom jag av mig av bara farten.
Surdeg i samarbete med min mage ger upphov till något abstrakt och ogripbart som i slutändan har samma negativa inverkan på flimmerhåren som ett långvarigt rökande, därifrån kommer nog uttrycket "lägga av en rökare".
Det är inget man har glädje av, det ger inget för kamratskapen, man blir på något sätt ovän med sig själv också, för att inte nämna det orationellla beteendet som följer.
Nu har jag ett projekt i nästan varje rum hemma bara för att kunna cirkulera och få något gjort när inte luften gör det.
Jag överväger nu att ta jägarexamen, för med mitt inbyggda vapen är det inte så viktigt att snabbt ladda om det är bara att ta en macka till och försätta småvilt i koma.

Kommentarer
Postat av: Qaroline

Svara på dagens fråga i min blogg ; D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback