Vinna!! Sport! Jag?

Det är mycket sport nu!
Hockey spelas trots att säsongen borde varit slut för länge sedan, fotbollar rullar omkring lite varstans i Sverige. Det är turneringar hit och mästerskap dit, undrar om det är något som jag går miste om?
Jag har aldrig varit sportig av mig och har inte känt att sporten gett mig något, varken vid utövning eller som underhållning på tv.
Hade jag inte varit höjdrädd så kanske jag stått där tillsammans med Stefan Holm och klappat mig lite varstans innan jag med bländande teknik landat gränsle över ribban (överstruket pga censur).
Jag slutade springa fort efter att jag sett en repris på när Johnson sprang 200m.
Jag såg framför mig hur mitt ansikte skulle deformeras av fartvinden och den starka G-kraften på ytterbanan.
Sen var det ju så också att jag ställde ju ogärna upp i något som jag inte hade en chans att vinna, och det hade jag ju inte så jag ställde mig på sidan om. Om, jag säger om jag någon gång vann något så kände jag mig inte bekväm som vinnare. Lustigt nog  gäller samma även när jag kör bil, drar jag fram sätet till en framskjuten placering känns det inte bekvämt...

Kommentarer
Postat av: turmalin

Själv är jag sportintresserad till en viss gräns. Endast hockey och brottning roar mig, min farsa var gammal brottare nämligen.
Jag har en t-shirt där det står "musiken räddade mig från idrotten" - och det är sant.

:-)

2006-05-13 @ 12:22:40
Postat av: turmalin

seems like you´ve given this bloggingthing up

2006-06-02 @ 18:32:04
Postat av: Blanda

Det är trögt nu, och onödigt mycket att pyssla med. Men jag tror att det kan ändras.

2006-06-02 @ 23:59:42
Postat av: turmalin

Länge sedan sist! Du har inte tid med bloggen?
Ha hur som helst fortsatt fin sommar!

2006-06-25 @ 22:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback