Vad kallas det?

När man äter fast föda så kan man ju alltid säga att man tar en tugga till, och när man dricker något så tar man en klunk till.
Men vad säger man när man äter soppa?
- Soppan var god, jag tar en tugga till!  Nej det går ju inte.
- En klunk till av soppan så är jag mätt, låter också fel.
- Jag tar gärna en påtår av soppan...!

Kom med något vettigt förslag, för imorgon så är det torsdag och då blir det eventuellt ärtsoppa,
och jag vill inte göra bort mig när jag står i lunchkön och ber om en "påtår".

Kommentarer
Postat av: turmalin

-Öh, mer soppa att slurpa tack...

Men ta ingen ny bloggvila nu, försök blogga litegrann mellan varven - om möjligt.

Postat av: Rutan

"Jag tar gärna en sked till."

2006-05-14 @ 21:37:51
URL: http://rutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback