Allå allå , en felringning

Där låg jag i en typ av förkylningsinspirerad morgonkoma, och vad händer? Jo telefonen ringer, nu ska detta inte ses som något unikt, för om det varit unikt hade ni inte kunnat läsa det här, då hade ni varit hänvisade till Illustrerad Vetenskap, Ny Teknik eller någon bilaga till Aftonbladet.
Nu visade det sig att det var en felringning, det är i alla fall vad jag tror.

När jag äntligen hittade den förbenade telefonen och svarade så var det en pratglad person i andra änden av koppartråden, nej det var inte min syster, jag tror att det var en spanjor.
Resultatet blev ändå ganska kul:
Jag: Hallå
Han: Olla olla…
Jag: Jag tror nog att du ringt fel nu!
Han: Si si… …olla olla…
Jag: Jag förstår inte vad du säger, du får prova ett annat nummer!
Han: No comprende… …olla olla…
Då gav jag upp och la på. Nu tänkte jag på saken igen och ser framför mig en mysko person som springer omkring som en galning i sin etta på 30 kvadrat, och vad gör han? Jo han är naken och han "olla olla" allt han ser, han kanske inte alls var spanjor. Det kanske var någon inhemsk pervo nära extas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback