Hur kommer det sig?

Varför är det alltid så, att när man har bägge händerna upptagna så kliar det nånstans?
Någon dag så kommer jag att ha ihjäl mig tack vare detta befängda fenomen.
Stod nyss i köket och putsade en köttbit som skulle marineras och fick värsta kliet på näsryggen.
På en bråkdel av en sekund så var två händer inklusive tio fingrar på väg till undsättning, problemet var emellertid att vänsterhanden höll ett stadigt grepp om en rostbiff och högerhanden höll krampaktigt om skaftet på köksvråns största kniv.
Ibland så tror jag att kroppen spelar mig ett spratt, vill liksom se om jag kan hålla mig ifrån att ofrivilligt klia mig på näsan med en kniv, pilla mig i örat med en kopp nybryggt kaffe osv osv.
Konstigt att det aldrig händer när händerna är fria, eller är det en reflexhandling som man enbart lägger märke till i fall något är i vägen, typ en kniv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback