Visst, jag hör. Tutan funkar

Varför tutar vissa bilister när det är dom själva som gör fel?
Idag så svängde jag höger i en korsning i stan och då får bilisten som kom ifrån vänster ett hjärnsläpp,
i storlek med vad Kanal5 fick den dag dom anställde Fredrik och Filip, och började tuta som fan.
Oturligt nog så var det rött i nästa korsning och jag var tvungen att stanna. Då plötsligt ser jag något i spegeln som liknar en tvåbent Bambi med italienska lågskor komma rusande med blicken riktad på min dörr. Han öppnar dörren och skäller ut mig för att jag kört ut framför honom och att jag inte hade någon respekt för honom och hans passagerare. När han så andades in för att få ny fart på oförskämdheterna så sa jag till honom att han själv kunde ansvara för sina passagerare, för att jag inte hade tid, och komma ihåg att stanna nästa gång någon kommer från höger.
Just då blev det grönt och då sa jag åt honom att det är fult att lämna bilen mitt i gatan när det är grönt och så åkte jag.
Vad ville jag ha sagt med det här då.....? Vet inte riktigt men det ser kul ut när en vuxen man springer på nysnö med skithala finskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback