Omotiverad trängsel

Jag har svårt för människor som måste trängas och vara först på de mest konstiga ställen.

 I matvaruaffären när man köar sig fram mot kassan till exempel. Man tar ett steg fram och blir påkörd av kundvagnen bakom, efter en stund så tar man nästa steg och allt upprepar sig!
Vem är den osynlige mannen som bakomvarande tror ska ställa sig mellan oss i kön?

I helgen när jag skulle gå ombord på flyget från norrland var det en dam bakom mig som gjorde allt för att på ett eller annat sätt komma förbi mig i gången, tyvärr så fanns det inte plats. Om jag hade sagt till henne att för tjugo kronor så får du gå ombord före mig så hade hon nog gladeligen halat upp börsen.
Vad trodde hon skulle hända?
Att hon blev tvungen att stå kvar i gaten, vinka av oss och klappa planet på nosen?

Vad som orsakade hennes trängande behov av att trängas vet ju bara damen själv,
men som alltid så har jag en teori om detta, hon bor nog söderut och efter ett besök i de öppna landskapen i norr var längtan efter lite trängsel så stor att hon inte kunde bärga sig till hon kom in i Stockholmstrafiken. Så vad vore väl bättre än att försöka ”köra på” mig redan i avgångshallen.

Stålhättor i all ära men i vissa fall vore det nog inte så dumt att skydda hälen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback