Livströtta artister

Vad är det som får en människa att ta sitt eget liv, var finns den punkt där självbevarelsedriften besegras? Jag kan tänka mig att ett medicinskt besked som säger att man har en obotlig sjukdom kan upplevas som en dödsdom, vilket det i och för sig är, och att man av den anledningen vill påskynda det oundvikliga.
Men när en till synes frisk och kry människa i början av sin karriär plötsligt trycker på off-knappen så får jag en känsla av olust över mig.
Nu har det hänt igen att en artist hittats död i sitt eget hem. Denna gång var kanske artisten inte känd för dom stora massorna men det gör inte saken mindre tragisk.
David Hellman alias Dave Lepard i bandet CrashDïet hittades natten till fredagen död.
Har den senaste tiden lyssnat en del på Rockklassiker 106,7 och Bandit 106,3 och verkligen gillat det jag hört med gruppen.
Tråkigt men sant, nu får man börja tala om gruppen i dåtid.

Självmordsbombare är ju ett ord som vi vant oss vid, men självmordsartister är något som jag har svårare att ta till mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback