Hur man reagerar

Har ni tänkt på hur man reagerar i olika sammanhang?

Ibland så kan man ju undra vad som försiggår under mitt

skrämda och tillbakadragna hårfäste.

Den första april förra året blev min bil påkörd bakifrån när jag stannat vid stoptecken.

Jag tittade till höger och inväntade en bil för att därefter åka iväg, då det small

till och jag åkte ett antal meter.

När jag förstod vad som hade hänt och gick ur för att titta på bilen, som inte längre var körbar, så var jag inte arg eller ens upprörd. Jag skrattade och pekade på den brutala inbuktningen.
 

Nej det som jag funderade på var hur jag skulle få mitt försäkringsbolag, bärgaren och min sambo att förstå att det var på riktigt och inte ett aprilskämt.

Så här i efterhand kunde jag nog ha varit lite upprörd, för jag tyckte ju ändå om min bil. Nu var jag tvungen att stå där och vinka av den när den försvann med bärgare och invänta värdering och utbetalning av pengar för att köpa en annan bil.


Kommentarer
Postat av: Turmalin

Hoppas detta års första april blir roligare.
Och nu har det gått fyra dagar: time to write:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback