Jag tror jag har det

När jag satt och åt lunch idag så slog det mig en sak. Det kom in ett par personer med Downs-syndrom och på grund av deras ”åkomma” så gör ju deras utseende att dom syns. Man vet alltså att en person som ser ut så, har det… Strax därefter såg jag en kille som liknade en bekant till mig på lunchstället och då tänkte jag om han liknar min polare till det yttre, tänk om han är lik även under ytan?

Tänk om människor med lika egenskaper liknar varandra till utseendet? Då borde jag kunna gå fram till någon okänd dubbelgångare till mig själv och ställa några frågor som bara jag borde kunna svara på, och dessa svar skulle sen visa att vi har en del gemensamt.

Sen kunde man ju välja ut någon bekant som är rolig, smart, social osv. osv. och sedan försöka hitta deras dubbelgångare och bli bekant med dom också. Detta för att ha en typ av stand in när originalpolarn är upptagen.

Jag tror att jag är något stort på spåret… eller också är jag bara trött.


Kommentarer
Postat av: turmalin

du kan ha varit myycket trött ...:-)

2006-02-05 @ 21:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback