Förbenade Bingolotto

Jag tror att jag slog mig i morse, jag kom i alla fall att tänka på Bingolotto…
Har inte deltagit på tre år men irriterar mig fortfarande.
Undrar om det finns någon annan typ av spel eller lotteri i Sverige som är så orättvist som Bingolotto? Tänk er själv, man köper en lott och hoppas på en Hästens och en resa till solen. Det man vinner är en ny lott för att man ska kunna delta i nästa veckas förnedring i soffhörnet.


När söndagen kommer så sitter man där med den nya lotten och hoppas på att få komma till studion och snurra på något hjul, och när nämnda hjul äntligen stannat så skulle man vara den rikaste på hela återvändsgränden i förorten. Men nej, inget snurrar här inte, allt går sin gilla gång dvs. står stilla.
Man kanske köper en lott för att vinna en bil... Jag och en ny Volvo, jippiiii!

Men inte heller det blir till något. Nej det är tant Signe 75, i Nedre Rakvattnet, som via en dubbellott får två fyrhjulsdrivna Volvo. Trots att det som stod högst på hennes önskelista var att få rättat till problemet med den ena tandprotesen som både glappar och skaver.

Vad är det som händer när man lyckas få bingo. Jo man ringer med en modern hemtelefon med kortnummer och återuppringning, mobiltelefon med samma finesser samt via datorn och Ip-telefoni. Resultatet blir som vanligt, någon som lite klämkäckt presenterar sig som dalmasen Rune kommer fram och vinner. Då skall det betänkas att denne Rune bor i Orsa finnmark och kan stoltsera med Sveriges längsta kopparledning till sin telefon, vilken är av märket LMEricsson helt i bakelit och med ansenliga förslitningsskador på nummerskivan.

Visst är det orättvist?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback