Arbeta eller inte arbeta...

Jag har själv vid några tillfällen varit arbetslös, det är inget som jag reagerat så där direkt och det beror nog på att jag alltid sagt upp mig själv. Med andra ord så har min arbetslöshet varit självvald.
Men ni som av en eller annan orsak fått sparken, självförvållat eller p g a nerdragningar, kanske inte tar arbetslösheten med en klackspark.
Hur som helst så har jag en bekant som har ett arbetsflöde som i mångt och mycket liknar en bergochdalbana, ena dagen kopiösa mängder med jobb och nästa dag är det helt stiltje.
För ett tag sedan så ringde jag honom och frågade hur det gick på jobbet och svaret blev:
-Jag gör lika mycket nytta och känner mig lika betydelsefull som en förlossningsläkare på en klinink för skengraviditeter...
Händer inte mycket där inte.
"Mycket snö och ingen ficklampa" brukar man säga i Finland.

Kommentarer
Postat av: turmalin

GLAD påsk!!

2006-04-13 @ 22:34:54
Postat av: turmalin

har du slutat blogga??

2006-05-02 @ 18:50:34
Postat av: Blanda

Nej inte än men det finns så mycket annat som jag måste hinna med så datorn har blivit satt åt sidan.

2006-05-08 @ 20:38:27
Postat av: EsKa

Det där med "mycket snö och ingen ficklampa" är en myt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback