Vadslagning!

Plötsligt kära vänner så är det bara tre dagar kvar på denna månad!
Vad fort det gick, och jag som i det tysta slagit vad om att jag skulle ha ett jobb innan den första oktober.
Smart och ekonomiskt beräknande som jag är ibland så slog jag vad med mig själv, vilket betyder att storkovan som jag snart ska håva in går till, i mina ögon sett, välgörande ändamål.
Trots detta ekonomiska uppsving så känner jag mig inte nöjd, känner mig lite som Bosse Ringholm.
Jag gör mot mig själv som han gör mot oss skattebetalare, ger med den ena handen och tar med den andra. Jag utövar maktmissbruk mot mig själv...

Det här var ju lättförtjänta pengar, jag undrar vad det är för odds på att jag fått jobb innan första november?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback