Mensskydd? Mot vem, för vem!

Till alla er som tror att en musmatta är något som det står always eller libresse på.
Eller ni som reklamerar förpackningen när ni upptäcker att vingarna finns men landningsstället saknas.
Ni kan sluta läsa nu för jag vill inte binda upp er.
Om man skulle producera en reklamfilm om mensskydd i Sverige, skulle man då våga visa att mensen är röd? Som läget är nu så går ju mer än hälften av världens befolkning runt och tror att mens är blå och lättflytande. Varför är rött fult när det finns i ett naturligt sammanhang? Min bil är samma färg som en brandbil fast blå!
Känner ni er OB-kväma av att läsa detta är det bara att rycka i snöret... till nödbromsen och hoppa av.
Rött är ju positivt och blått negativt, så ur den vinkeln kan jag ju se en poäng. Det är väl inte så vanligt att kvinnor går omkring och garvar läppen av sig åt det faktum att mensen just infunnit sig.
Men rött är ju ändå mer livfullt än blått, för mig är det blått kallt och dött.
Ingen har sagt till mig när jag varit ute i friska luften -du är rosig om kinderna, fast blå! Det är när man är blå som CSI kommer med kameror, penslar och pulver samt ritar ett vitt streck som ska symbolisera min sista posé.
Mensskydd i all ära men vem är det som skyddas och mot vad skyddas denna någon av att hjärntvättas med budskapet att mensen är blå?

Kommentarer
Postat av: Lena

Instämmer helt och fullt, den här mens-skräcken är ju helt absurb! Vad är det för farligt med lite blod när det inte är ett sår som blöder? När det görs så mycket omskrivningar trimmas ju folk in i att det är äckligt och pinsamt.
Rött är kärlekens, passionens och livets färg!
Och blodets.

2005-11-17 @ 14:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback