Med Telia på tråden

...det är kul när telefonoperatörerna bryr sig. Telia ringde härom dagen och frågade om jag som trogen kund ville sänka mina fasta kostnader på hemtelefonen.  Jag tyckte att det lät bra och lät den trevlige mannen från Telia ( för mitt inre var han väldigt lik Iprenmannen ) "sjunga" fram sitt erbjudande. När han kom till punkten
-Vad betalar du idag? så var vi inte längre överens för enligt hans uppgifter betalade jag si och så mycket eftersom jag var Teliakund! För mig som lever i nuet är dock den fasta kostnaden 160kr lägre per kvartal mest på grund av att jag inte varit kund hos Telia på två år och en månad nu. Han hade inget att kontra med så samtalet avslutades med att -"han skulle uppdatera nåt register nånstans".
Tänk om denne Iprenmannen kopia som skolats på Sifo och Temo och som nu uppdaterar nåt register på Telia inför kommande kundundersökningar hade ringt mig för två år sen...
Då kanske jag hade varit en trogen kund till det gamla monopolbolaget än idag, hemska tanke. 

Hummm! Han kanske inte hade mitt nummer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback