Lönen, en händelse i slutet av månaden

Jaha, då var det den 26 september. För många är lönen redan slut. Jag har sett människor som rört sig med en sådan hastighet mellan olika affärer att man hade behövt en höghastighetskamera för att dokumentera deras shoppingrunda. Själv så har man ju inte ännu uppfyllt karvet från A-kassan så det finns inte tillgång till varken lön eller bidrag, så när det gäller min framfart denna helg så var det inga som helst problem att dokumentera det med en stillbildskamera i svartvitt.
Får jag tag på ett jobb nu snart så kommer ni nog att se mig julhandla i en sådan hastighet att det kan finnas en plats för mig i friidrottslanslaget kommande säsong. 3000 meter Åhlens i kuperad terräng, och 100 meter Drottninggatan på 11 sekunder blankt. Känner mig osäker på var kvalgränsen ligger men vetskapen om att det kan vara pengar på väg gör att jag genast ska börja träna. Det är ju två fruktade arenor att vara på i december, så det vore ju kul om det var över redan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback