Kungen 60 år! Snart

Snart är han penisionär vår kung, men frågan är om han då kan kallas gamle kungen, jag tror att det namnet tillhörde hans farfar Gustav VI Adolf?
Jag är ju väldigt svalt inställd till monarkin och allt som påminner mig om dess närvaro så därför vet jag inte hur länge Gamle Kungen och övriga kungligheter har copyright på sina smeknamn.

 Vad kan det tänkas stå i kungens färgglada brev från PPM? ITPK, har kungahuset kommit ihåg inbetalningarna. Privat pensionsspar... i Scandia? Många frågor av en som är van vid en president.
Undrar om han lägger av när han fyller 62? Han kanske har råd.
Eller kanske han gör som så många andra, låter girigheten ta överhand och kämpar på tills den dagen kommer då han trots hela den samlade släktens hjälp knappt förmår att blåsa ut ljusen, typ 70 st?
Den som lever får se, det är bara 7 månader kvar tills han blir 60.
Grattis på förhand i fall att jag skulle glömma bort det, det kan ju gå obemärkt förbi i media.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback