Hårda bud och idol 2005

Jag vet inte hur länge  Idol 2005 har pågått, men jag tittade 5-10 min för nån vecka sedan. Det var då som jag kom att tänka på de tio budorden, som ursprungligen var elva. Budordet som saknas är: "du ska icke sjunga offentligt om du inte kan".
Det är ju en sak att vara med i en utröstnings- och förnedringssåpa där man inte på förhand vet vad som ska ske förutom att man ska bli dumförklarad och hemskickad. Hade man dock tittat på Idol 2004 så borde man ju veta vad som komma ska och därför haft möjlighet att förbereda sig lite, men nej. Sägas bör ju att det finns en del bra men det stora flertalet är med i programmet fyra- fem år för tidigt 
Angående elfte budet så fanns det bara med på original tavlan, men eftersom Moses tappade den första stentavlan på tårna (därifrån kommer uttrycket hårda bud) så gick tavlan sönder. På nästa stentavla fanns det inte plats med mer än tio bud. Det gjorde inte så mycket för alla som fanns omkring honom och hörde när det hände insåg självklarheten med detta budord så därför fanns det inte med på stentavla version 2.0

Idol 2005 ett tonsatt läte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback