Att komma sig ut

När frukosten var avklarad så regnade det och jag hade inget jag var tvungen att göra ute. Det kändes skönt att veta att jag kunde sitta inne med gott samvete och invänta bättre tider. Nu har det blivit bättre tider, solen skiner och det är hyfsat varmt ute, så jag tänkte gå ut en sväng. Men varför då? Har jag inte varit ute på hela dagen vad skall jag ut och göra nu, det är väl bättre att jag väntar tills imorgon så kanske det har hänt lite mer. (telefonen ringer.... paus)
Det var SIFO som ville diskutera boendefrågor, tog ca 17,5 minuter.
Nej nu måste jag äta och sen ska jag kanske vinna på lotto så det blir först imorgon som jag får tid över att inhalera friskt höstsyre.
Värst vad lite tid man får över som arbetslös eller är det felprioritering?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback