Ännu en dag snart till ända

När jag vaknade hade jag stora planer för dagen, solen sken och jag skulle ta en lång promenad. Jag skulle bara dammsuga vardagsrummet först... Farväl du fina dag, det var hål på påshelvetet. Tyckte att det luktade lite konstigt, liksom varmt damm. När jag vände mig om rök det om dammsugarn, den jobbade mot sina principer. För 14 dagar sen hände något liknande men då trodde jag att det berodde på att jag sugit upp en massa byggmaterial och att det var därför som påsen gått sönder. Nu när jag inspekterade denna trasiga påse såg det ut som om det var skurit med en vass kniv på ena sidan.
Vem är det som känner sig tillfredsställd genom att sabotera mina dammsugarpåsar?
Kan ju vara så att det hänt i butiken när man skurit upp en kartong!?
Eller är det så att jag har haft påhälsning och eftersom det inte fanns något av värde så blev jag bestraffad med ett litet snitt i dammsugarpåsen?
Ska jag se detta som en varning och i förebyggande syfte köpa något av värde inför nästa besök?
Har man gett sig på en oskyldig dammsugarpåse vet man ju aldrig vad som händer härnäst.
Efter en blixtvisit till Elgiganten så sitter jag här nu som stolt innehavare av 10 st nya påsar, men solen försvann i ett moln av damm och min känsla för en promenad gick sin väg.
Dagen är till ända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback