Alla lockas vi av rea

Efter att ha sett ett dokumentär program på tv som handlade om återfallsförbrytare så insåg jag att dom är ju trots allt precis som oss andra. Dokumentären ansåg att återfallet berodde på allt ifrån uppväxtmiljö, uppfostran till att det skulle vara genetiskt betingat.
Jag tror att det är så här!
Om en butik där jag brukar handla har rea så går jag dit vare sig jag behöver något eller inte, det måste vara tanken på extrapris som sådant som drar. Det samma gäller en återfallsförbrytare. Priset för ett brott är ju straffet, och i Sverige är det ju extrapris på straff, det är tillochmed så "billigt" att det går "shoppingresor" hit från andra länder. Detta på samma sätt som vi åker till Tyskland för att handla billig sprit. En hypotes men ändå.
Måste göra mig klar nu, det är nattöppet på Siba med jättelika reapriser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback