Varför går veckorna så fort när man tänker på mat?

Fredag igen! Det är ju inte länge sen det var fredag senast. Känner ju nästan smaken ännu av den goda middagen vi åt då. Och nu är det dags igen... Hur ska man kunna överträffa förra veckans kulinariska upplevelse? Det hade varit lättare om man inte hade kvar smaken i gomseglet, för om den suttit kvar i en vecka blir den svår att överträffa.
Om veckorna inte blir längre eller jag drabbas av guldfiskminne så kommer min matlagningen att eskalera och bli så invecklad till slut att jag blir tvungen att hyra in både Melker Andersson och Jamie Oliver. När deras kunskaper och improvisationsförmåga i köket sedan tagit slut så kan jag se mig själv som en tanig kopia av en sträckgubbe i jakt på en gastronomisk uppenbarelse som ingen änu sett.
Nej hör ni! Nu måste jag kolla om falukorven är klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback