Sockerfria biverkningar

Det har nu gått fyra månader sedan jag slutade med socker i kaffet, det vill säga att jag får i mig ca 30 st bitar socker mindre per dag. Jag trodde att det skulle resultera i att det var lättare att hålla vikten. Det tror jag fortfarande men pga att jag är arbetslös så är ju inte mitt rörelseschema längre så förvillande likt en atlets, så det märks inte så väl som jag hoppats. Vad som i stället märks är att jag har svårt med korttidsminnet och jag tror att det är en biverkning. Ibland så har jag även svårt att tänka en tanke till slut, liksom få fram poängen. Dessa två problem skyller jag på sockerersättningen Hermesetas. Ni trodde väl inte att jag bara så där hade lagt ner socker användningen.
Hermesetas är problemet... Det verkar som om signalsubstansen i hjärnan sätter sig ner och väntar på en felbeställd färdtjänstbil. Redan innan var synapsens väg svårförståelig men nu är det hopplöst.
Har provat att dricka kaffet utan sötningsmedel men resultatet förutom att det smakar illa är att måste vara en väg fri från hinder mellan fikabordet och toan.
Kontentan av detta är att de sockerfia biverkningarna gör mig trög i skallen och lös i magen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback