Ergonomi för arbetsgivare

Läste en artikel i Siftidningen 8/05 ,titel är"så spionerar chefen på dig". Det handlar om ett par spionprogram som chefen lätt kan installera på din dator och sedan både se och höra vad du gör på arbetstid.
Så från att ha stått i en mycket obekväm och för ryggen kanske rent skadlig ställning när han läste över din axel, så har nu chefen fått sätta sig vid eget bord och ändå kunna fullgöra sin övervakning av de anställda.
Om du ser tendenser till att din medarbetare är på väg upp och då menar jag inte karriärmässigt, nej nu menar jag i vikt och storlek på kläder. Då kan det vara så att chefen fått ett nytt program och i samband med detta gjort sig av med skvallerkurirerna som haft kontorslandskapets labyrinter som träningsrunda.
Utan daglig motion för dessa personer så kommer snart att börja spänna på skjortknapparna.
Så detta program är lika ergonomiskt utformat för chefen som den höj och sänkbara kontorsutrustningen är för oss andra. Fel er andra menade jag, själv så är jag arbetslös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback