Män och bruksanvisningar

Så har det hänt igen, man har köpt en tekniskt avancerad pryl. Men bara för att man är kille/man så är det ju otänkbart att man skulle börja med att titta i bruksanvisningen, det är ju lite för enkelt, som att fuska.
Man vet ju att det  är en helt vanlig mäniska som konstruerat prylen så det ska ju inte vara nåt problem för en normalt tekniskt begåvad man i sina bästa år att starta upp och få igång den.
Nu ska det ju sägas att en bruksanvisning ändå fyller en funktion för alla oss som inte läser den, man kan ju alltid torka av händerna. Det har aldrig hänt att jag kommit hem med någon ny teknisk innovation och ställt undan den tills nästa dag, nej så fort som möjligt så ska den öppnas. Känslan som infinner sig är svår att beskriva, lite som om den vara som jag köper passerar sin bäst före tid i samma ögonblick som jag betalar den. Av den orsaken så måste jag omgående montera ihop den. Och det är strax innan som bruksanvisningen kommer så väl till pass, man är så fokuserad på att komma igång att man drabbas av temperatur svallningar, handsvett och i värsta fall dregel. Det sist nämnda är helt beroende av varans pris.
Då hjälper bruksanvisningen till att absorbera allt som denna ofrivilliga prylinkontinens gett upphov till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback