LEGENDEN OM KUNG BORE

Ja se det snöar... Då var det dags igen. Vinterdäcken är på och handskarna och mössa är återfunna i ett glömt skrymsle i garderoben. Halsduken är i det närmaste klar att användas, kanske den borde strykas först eller... Oj måste sätta in innerjackan i ytterjackan för att få tillgång till absolut bästa tänkbara skydd mot nordlig vind. 
Känns nästan som ett dataspel, "LEGENDEN OM KUNG BORE 2005".
I början är det ganska lätt typ som under sommaren och semestern. Lite kläder, inte alltför många måsten, man liksom bara glider med. Sen är det dags för "next level", hösten.
Det blir mörkare ute och man känner sig inte på G på jobbet och runt om sig finns det bara måsten. På något sätt så löser det sig ändå, och helt plötsligt börjar man se små antydningar till att det är en jul i antågande. Dessa antydningar fungerar lite som +energin och de extra liv som finns i spelen. Sen helt plötsligt är det den 19/11-05 och då är det dags för en ny bana igen, vintern.
Då måste man ta till all list och kunskap som man förhoppningsvis samlat på sig under det första banorna, plocka fram alla skydd som man hittat och erövrat under höstens strapatser på H&M och Dressman eller någon annan svår delbana. Det är dags för den stora striden, jag mot snön. Vi för en ojämn kamp jag och kung Bore, de dagar då jag åkallat vädergudarna på rätt sätt och det töar ute så rör jag mig med lätthet men sen är det helt om.
Bore tar komandot och där står jag paralyserad med en skyffel i handen, inte helt olikt en vägarbetare.
Resultatet av detta ställningskrig blir att jag står där med valkar i händerna och istappar från näsan ner till knävecken och känner mig alldeles spyfärdig, vinterkräksjuka?
Sen i mars på bana fyra, våren, släpper allt och jag kan troligen än en gång utropa mig till vinnare. Men glädjen är kortvarig i denna spelvärld, knapp har man hunnit lätta på klädseln oc smaka på segerns sötma innan man blir varse att en ny version är på gång "LEGENDEN OM KUNG BORE 2006".
Hoppas att det inte kommer fler banor, fyra räcker.
Jag skulle däremot gärna lära mig att fuska i detta spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback