Ge fan i barnvagnen

Ibland så vet man ju att det kommer att vara mycket folk på ett ställe och då måste man ju på ett eller annat sätt anpassa sig till det. Men för dom som har barn i barnvagn så verkar det inte gälla.
Några exempel.
På en mässa??? Varför går man över huvud taget på en mässa och har barn med sig, jag har ännu inte varit på en mässa som varit ägnad för barn. Och det är ju inte så att en mässa är något snabbt påkommet så att man inte hunnit ordna med passning.
Julmarknaden i Gamla Stan, ett ställe där en barnvagn absolut inte borde vara.
Var där själv i söndags och vet inte hur många gånger som jag blev påkörd av vagnar.
När jag kom hem, la jag mina byxor i tvätten bara för att en massa oförståndiga och oförstående människor kört på mig med sina Brio och Emmaljunga och allt vad dom heter.
Och barnen i dessa vagnar är nog glada för att dom själva inte behöver betala för underhållningen. Åsynen av bakdelen på tant Olgas kappa och mina svarta jeans som missfärgats av vagnsdäck det var ju det som bjöds i deras höjd. 
Nej, dom små var inte glada och jag var verkligen inte glad, och vet ni vad... Jag såg inte så många glada vagnsförare heller.
Så nästa gång tycker jag att ni lämnar vagnen hemma, och om ni inte tror att det går så fundera på om ni alls ska gå.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback