Biggest Looser

Nu är det äntligen över, Biggest Looser. Alla dessa överviktiga personer som, efter hårt arbete och en ännu hårdare diet, blivit stora förlorare. Här ska det ses som något positivt. Jag har de senaste veckorna själv försökt att gå ner några kilon men det verkar nog som om jag är en big looser på ett annat sätt. Den summa som jag ser i displayen på vågen varje morgon, d v s efter toabesök, hårklippning, nagelklippning samt bortpetande av sådant som kan finnas under naglarna och verka menligt på min matchvikt. Den summan har inte förändrats nämnvärt, och när jag ätit middag då är jag en looser. Att sedan se att den i programmet som tappat flest kilon har gått ner mer än vad jag själv väger... usch, det är riktigt bra gjort.
Frågan som jag då ställer mig är, ska jag äta mer? Om jag gör det då kommer det att märkas bättre den dag jag än en gång bestämmer mig för att gå ner i vikt. Eller ska jag äta som vanligt och börja röra på mig? Hur jag än ser på det så blir jag en förlorare, men om det är bra eller dåligt är ju bara en tolkningsfråga, en ren formalitet. 
Tillvidare saknar vågen batterier, jag vill inte att ett försvarslöst och dött föremål ska bli utsatt för hämdaktioner förorsakade av falukorv , gräddsås och smör som mitt undermedvetna varit tvungen att stoppa i mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback