Att vinna är inte allt

Suzanne Saperstein??? Vad har hon gjort för att få hälften av det som hennes make tjänat?
Det är en fråga som jag ägnat en halvtimme idag. Men svaret uteblir, efter allt som jag läst så kan jag konstatera att hon har inte jobbat i hans bolag, det finns inga uppgifter om att hon alls jobbat.
Däremot så anställdes den omtalade barnflickan för att ta hand barnen när Suzanne skulle shoppa.
Jag tror att det är så att denna skilsmässa var planerad från Suzannes sida, hon anställer en svensk barnflicka som är något av en kopia av henne själv vid samma ålder. Samtidigt så ger hon barnflickan sina "gamla" avlagda design- och märkeskläder för att om möjligt förstärka kopian. Det talas om att hon "adopterade" barnflickan som deras fjärde barn men det var nog för att hålla henne nära så att barnflickan skulle lära sig hur man för sig i sociteten. Allt detta görs  med den baktanken att det ska spritta till i Armani kostymen hos David så som det gjorde för drygt tjugo år sen. Något som tydligen nu har hänt, skilsmässan är ett faktum. Nu får vi hoppas att det för en gångs skull visas lite rättvisa i USA, det är vi ju inte vana vid men vi lever på hoppet. Och så får man väl hoppas att det väcker en och annan som ska till och gifta sig så att dom ser till att skriva förord.
Hur hennes man David fått ihop så mycket pengar på att kränga bilar vet jag inte och detta ska inte ses som någon helgonförklaring av honom, han har säkert en mängd svarta outforskade fläckar han med. Jag tycker dock inte att en  person vid en skilsmässa ska kunna åberopa så mycket pengar utan att bevisa att man verkligen hjälp till att tjäna in dom, det handlar ju om lika mycket pengar som ett litet land vid ekvatorn kostar. Men, men det är ju inte den som vinner som fäller kommentaren -det är bara ett spel. Så låt henne spela vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback