Tankat påstående från chef på OKQ8

Jag har lärt mig att det i Sverige finns något som heter valfrihet, jag har tillochmed provat själv inom några områden och det fungerar. Därför tycker jag att det verka lite märkligt att en anställd som som handlar en vara som är billigare hos en konkurrent skulle få sparken??? 

Jag hoppas att detta uttalande kommer från en humorbejakande och salongstankad bensinbolagschef, under eller ovanför julbordet.
För om det ligger sanning bakom hans uttalande att en anställd på OKQ8 som tankar hos en billigare konkurrent borde få sparken så kanske pumpen stannar på någon känslig anställd. 

Tankade billigt –

läxades upp av vd

En man som jobbar
på en OKQ8-mack i Karlskoga

blev uppläxad av

vd:n för OK Värmland,

Hans Ferner, för att han

tankade lågprisbensin hos

en konkurrent.

– Jag har varken makt

eller befogenhet att säga

upp folk på den grunden,

men det här är så allvarligt

att det borde var grund för

uppsägning, säger Hans

Ferner till Nya Wermlands-

Tidningen.



Artikeln fanns i Metro Stockholm 081205

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback