Stöld 2

Innan ni läser vidare bör ni veta att jag är kulturallergiker samt obotligt opera- och teaterintolerant, jag dricker inte mjölk heller...
 
Skrev tidigare om stöld av musik på internet.
En annan stöld som däremot inte omnämns någonstans är subventioneringarna av biljetter till teater och opera???
Det är mina skattepengar som används till bullshit.

Om inte en teaterföreställning är så bra att den "försörjer sig själv" måste man ju lägga ner den.

Man kan ju inte dra ner på viktiga delar av det vi idag kallar välfärd

bara för att Dramaten eller Operan ska överleva, det är ju hål i huvet.

Driv alla liknande inrättningar som företag, när pengarna är slut så går man i konkurs.

Jag tycker att det är stöld när andra inte kan handskas med mina pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback