Många bollar i luften

Har som vanligt ägnat förmiddagen åt att gå igenom alla sidor med platsannonser in min jakt på ett jobb.
Något som jag fäst mig vid är att man i samhälls debatten förespråkar mindre stress, och det är väl rätt tänkt. Men så läser man alla dessa annonser där det står att man söker "drivna" personer, personer som brinner för något, det är ju bara omskrivningar för att det är ett jobb fyllt av stress. För mig är en driven person en som snabbspolar fram till slutresultatet och som ser vägen dit som onödig. En som brinner för något är en person som bytt ut det sunda förnuftets vidvinkelseende och ersatt det med ett resultatbaserat tunnelseende.
Men den konstigaste egenskap som eftersöks när det gäller att få tag på stresståliga medarbetare är dom som kan hålla många bollar i luften. Vill man då ha en cirkuartist? Eller en jonglör?
Jag är inte helt säker på att en eventuell arbetsgivare skull vilja se mina bollar i luften.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback