Föräldralösa barn

Hemma på min gata i stan… Eller på min återvändsgränd i förorten för att vara mer exakt.

Där, i förorten, tror jag att Sveriges alla föräldralösa barn bor.
I natt klockan 00:30 så var det några missfoster som höll på med smällare på gångvägen bakom vårt hus. Jag tittade ut och såg tre killar i åldern 10-13 år som stod en liten bit bort.

Hade dessa småglin haft föräldrar, så hade dom varit hemma och sovit den tiden och hade deras föräldrar vetat om att dom höll grannskapet vaket med sina smällare så hade nog ett utegångsförbud legat nära till hands.

Men så är inte fallet och idag smäller det som vanligt.
Det tyder på att alla dessa kringströvande puckon är föräldralösa.
Barn som smäller raketer och annat utan uppsikt har föräldrar som saknar en smäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback