Återkommande trötthet

Har under nästan hela sommaren upplevt att jag blir trött och slö när jag åker bil från norra till södra sidan av Stockholm. Under de senaste veckorna har jag försökt att få klarhet i exakt var jag blir trött, geografiskt sett. Och svaret kom igår, Eugeniatunneln...
Så nu har jag ett par teorier, den första är:
Att man på Karolinska Institutet håller på med någon forskning om sömnmedel och att man under denna varma sommar har haft fönstret öppet. I och med detta så har jag ofrivilligt inhalerat denna testsubstans.
Den andra är mer en konspiratorisk, troligen betald av den socialdemokratiska valberedningen:
Är vi tillräckligt flummiga och trötta när vi passerar biltullarna in mot stockholm så kanske vi röstar ja i den kommande folkomröstningen.

Vilken teori som är den rätta vet jag inte, men faktum kvarstår att jag är inte ensam som drabbas. Varje morgon och kväll så är det tusentals bilar som kryper fram genom denna tunnel, detta beroende på att man är så trött att man inte vågar köra fortare... Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback